Nästa bygg/designprojekt är...

Nu sitter jag i verkstaden. Eftersom jag är klar med mitt skötbord så har jag ju betsämmt att nästa grej ja ska bygga är två små stolar, en liten soffa och ett litet bord till. Barnmöbler=)
På allt jag har gjort hittils så har jag haft med någon kul/praktisk detalj, som på mitt köksbord så byggde jag en liten låda som man drar ut från ena kortsidan. Den här gången så hade jag mer tänkt mig någon form av små lister på ovansidan av bordsskivan. Listerna ska agera ram och mellan dem så ska man kunna lägga i olika iläggsskivor i masonit. Iläggsskivorna ska vara behandlade med griffeltavelfärg & magnetfärg, några ska även vara vita. De vita ska fungera som whiteboard och/eller "ritpapper". Efter barnet har ritat på skivorna så kan man antingen sudda ut (griffel & whiteboard) eller lyfta bort skivan och rama in den eller hänga på väggen som den är. Ett smidigt och lite roligare sätt att bevara bilderna. Teckningar i någon kartong på vinden är ju inte lika roligt.



Familjerätten?

Igår ringde en tjej upp mig från familjerätten angående papper om föräldrarskap.(Jag hade ringt upp henne innan) Vad jag fick veta när jag hade pratat med hennes kollega var att vi skulle gå dit tillsammans och skriva på och även ansöka om delad vårdnad vid tillfället. Men när den där nissen ringd upp mig igår så sa hon att eftersom vi inte br ihop just nu så måste vi gå dit var för sig. Det känns ju helkonstigt. Det vill vi ju göra ihop.

Någon som har någon erfarenhet av sånt?



Eftersom det är jul snart så tänkte jag pigga upp med en liten julbild på mig och Boss=)

Snöflingorna är inte fejk, blev någon konstig reaktion med blixten.


Kommentarer
Postat av: Sandra - Sebastians mamma

va sjukt!! Jonas och jag bodde ju inte heller ihop men fick ändå skriva på tillsammans=S



Jag hade vägrat =P haha



Därimot hade jag sett till att försöka få en tid så ni kan skriva på papper innan bebisen är född på nått sätt =P

2009-12-18 @ 11:21:36
URL: http://sandrasveningsson.blogg.se/
Postat av: Emma

Okej, a men hon vekade lite knepig. Jag o putte sa det med när vi pratade igår att om ja vägrar skriva själv så måste dom ju låta ooss göra det ihop för dom kan ju inte neka oss att få skriva. haha finns ju knäppt folk:P

2009-12-18 @ 11:59:27
URL: http://emmaoez.blogg.se/
Postat av: Kusin 1

Jag såg att du ville ses inne i stan för sent :( Hoppas du mår bra och att det går framåt. Ha det fint kusin.



Puss och Kram Kusin 1 ^^

2009-12-18 @ 18:40:32
URL: http://idahindersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0