Under eftermiddagen..

Så har jag gjort wienernougat och lagat till några benfria fläskkotletter med bandpasta och bearnaise sås. Det var jätte gott.


Wienernougat

125g Mörk choklad (jag använder 65%:ig)
250g Nougat
100g Flagad mandel


Rosta den flagade mandeln tills den får gyllenbrun färg.
Bryt chokladen och nougaten i bitar och lägg det i en skål.
Värm chokladen och nougaten i mikron på svagvärme tills den smälter.
Blanda i den rostade mandeln och bred ut smeten på ett bakplåtspapper ca:1,5cm tjockt.
Ställ svalt och skär i passande bitar när det stelnat.
Klart!=) 







Precis när maten var klar så kom jennifer över, vi åt lite och sen tog vi en härlig promenad med Boss. Under tiden vi var inne och åt och så (ca 1 timme) så han det bli frost ute så jennifers bildörrar hade frust igen. Tillslut så fick hon upp ena bakdörren så hon kunde krypa in och starta den för att sen hälla varmt vatten vid dörrlisterna fram så hon kunde komma in. Tillslut gick det bra=)


Nu väntar jag på att min älsk ska ringa mig, han borde ringa snart=)
Nu har han ringt:) Det var trevligt:)
Älskar dig! <3<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0