Vad är fel?

Igår natt vaknade jag av att jag hade jätte jätte ont i magen, det kändes som att någon skar upp magen och det strålade ut i ryggen. Jag bara skrek, har aldrig haft så ont. På dagen sen så försökte jag ringa barnmorskan men hon va upptagen så hon ringde upp idag. Hon sa att det var svårt att veta vad det var men om det skulle bli sådär extremt igen så skulle jag åka in direkt och kolla upp det. Det känns ju inte jätte kul. Är orolig för att det ska vara något fel. Jag ska ju på ul på torsdag och nu är jag ännu oroligare än jag var innan. Är så rädd att det ska visa att något är fel. Men jag hoppas att verkligen att allt ser bra ut.

På kvällen igår så var ju jag och mamma barnvakt åt mina kusiner, vi spelade bingolotto och åt lite god mat. Jag vann hela hundra kronor:P det blir iallafall några nya lotter. Kan man inte vara ute på helgerna så får man vell skaffa sig något annat intresse.

Idag vakande jag runt fem som vanligt, kan inte sova länge längre. Jag gick upp och gjorde mig några mackor med "julskinka" och senap på. Det var jätte gott. Det tyckte boss med, fast han fick bara skinka:)
Om en liten stund så tänkte jag, och mamma om hon vill följa med gå ut och ta en långpromenad med boss. Det är så skönt att gå ut och gå ordentligt på förmiddagen. Boss uppskattar det med:)
Senare idag så blir det storstädning som gäller, dammsuga, torka golvet, damma och plocka undan. Det ska bli skönt att få det riktigt rent. Skulle ha städat för några dagar sen men har verkligen inte haft någon ork, är helt slut i kroppen. Barnmorskan ville att jag skulle dit och lämna blodprov imorgon så dom kan kolla om jag har järnbrist för det kan förklara den ständiga tröttheten. Hoppas att det bara är dte så man kan få tillskott och bli pigg igen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0