Förlossningen...

Tidigare idag så ringde jag till barnmorskan och pratade lite om hur jag har mått dom senaste dagarna och hon tyckte att jag skulle ringa upp till förlossningen och be om en undersökning. Så på dagen åkte jag och mamma in. Jag fick några grejer på magen som mätte barnets puls och så fick jag trycka på en knapp varje gång jag kände en spark under tio minuter. Det såg ut som det skulle:) Sen så gjorde dom ett ul som också såg bra ut, bebisen låg fortfarande kvar med huvudet nedåt och fötterna vid mina revben (som jag så väl känt av:P)
Så att jag har mått dåligt berodde troligtvis på överansträngning, får försöka att ta det lite lugnare även om jag blir galet ratlös.

Efter sjukhuset så åkte vi upp till a6 för att försöka hitta ett par varma låga skor som jag kan få på mig själv...utan att tappa andan. Det gick mindre bra att hitta eftersom affärerna tagit in vår och sommarmodet. Jag var mindre sugen på att traska runt med hunden i 1 meter snö i pumps:P
Det slutade med att vi struntade i skor och gick och käkade istället sen köpte jag hårfärg och en concealer.


Nu på kvällen har vi ätit fläskytterfilé med potatissallad, har varit så jätte sugen på potatissallad i flera dagar men dom hade inte den sorten vi brukar köpa så provade en annan. Blää de va massa dill i, okej om de hade vart lite men de smakade inget annat. Blir inget mer köp av den sorten!

Nu ska jag sova, ska försöka ta mig till skolan imorgon och fixa i verkstaden och lite annat smått:)
Det tar ju trots allt en evighets evighet att bara klä på sig på morgonen så behöver sova om ja ska komma upp i tid. Godnatt

Kommentarer
Postat av: Sandra - Sebastians mamma

hahahaha vad komiskt för jag har också varit sjukt sugen på potatissallad flera dagar nu! Ska tvinga Jonas köpa det och en grillad kyckling nu i dagarna hehe =)

2010-02-25 @ 01:39:53
URL: http://sandrasveningsson.blogg.se/
Postat av: Jenny Wallback

Hej Emma!!!



Vad skönt att allt var i i sin ordning med bebisen!! Lyssna på BM och ta det lite lugnare du är ju höggravid kvinna ;-)



Kramar

2010-02-25 @ 11:11:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0