Besök hos bm v 25+1

Idag så har jag och Tindra vart hos barnmorskan. Vi mätte magen, lyssnade på hjärtat för första gången, tog blodprov, vikt och blodtryck. Sf måttet låg på 24/26, mitt på medelkurvan så det såg bra ut. Hjärtat lät även bra, den vände o vred på sig så mycket så hon fick kämpa lite med att få den att ligga stilla så vi kunde höra ordentligt. När vi kollade vikten så låg jag på 77,3. Jag har alltså gått upp 2,3 kilo än så länge. Det känns skönt. Vill ju inte gå upp mer än 10 kilo allt som allt.

Vi gick även igenom bedövningar och sånt till förslossningen.Vi kom överens om att jag ska upp till förlossningen någon dag och ha ett möte med en sköterska angående förlossningen eftersom jag blev felbehandlad sist. Eller inte behandlad alls kan man säga. Tyvärr. Vi tänkte att om jag får prata med någon där och gå igenom allt så dom är uppmärksamma på att allt går rätt till så borde den här förlossningen gå mycket bättre. Jag har även bestämt mig för att jag vill ha lustgas, ryggmärgsbedövning och bäckenbottenbedövning under nästa förlossning.

Nästa besök hos bm blir om en månad, då blir det sockerbelastningstest. Det trodde jag skulle vara hemskt efter vad alla sagt till mig under förra grav. Men det var ju inte så farligt att dricka sockerlösningen om man fick massvis med citron i :P

Efter besöket hos bm så gick vi förbi willys och handlade lite mjölk, färska frallor och påskfjädrar. Jag tror att Tindra kommer gilla färgerna på fjädrarna. Så senare idag blir det en promenad upp i skogen för att hitta ris till fjädrarna.

Nu ska jag passa på att fixa iordning lite här medans lillan sover.
Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0