Idag blir det besök hos sjukgymnasten.

God morgon!
Nu har jag och Tindra vaknat och hon har ätit frukost, om en liten stund blir det en promenad med Boss. Efter promenaden så ska vi göra oss iordning för att ta oss bort till sjukgymnasten för första gången. Jag har börjat bli smått galen på min foglossning, kan inte sova på nätterna för de känns som någon kör med motorsåg i ljumskarna och ryggen. Skönt! Så nu tänkte jag ge en sjukgymnast chansen, har verkligen inget förtroende för dom sen jag var liten och dom skulle hjälpa mig med min reumatism. Jag fick då komma dit ligga i ett rum med en värmepåse på ryggen själv i 25 min sen kom sköterskan in och smörjde in min rygg i hudkräm och så var jag klar. Vilken bra rehabilitering, not! Så vi får hoppas att det är lite bättre nu, ska nog låna hem en Tens-apparat så får vi hoppas att den kan underlätta.
Någon som provat en Tens-apparat? bra/dåligt?


Tänkte jag skulle lägga in en liten bild på Boss med:)

Kommentarer
Postat av: Frida

jag trodde att foglossning bara kunde uppstå när man rör på sig, men tydligen inte om du har det när du ligger och ska sova. Då är det säkert foglossning jag har med, men min barnmorska vägrar väl inse det för hon har nekat varje gång jag frågat om det kan vara det jag har ont av :P

hoppas det hjälper att gå till sjukgymnasten för dig!

2011-04-15 @ 11:11:03
Postat av: Emma

Aha nej du kan ha ont när som, däremot kan den bli värre om man lägger vikten olika på benen t.ex. Men vilken knäppis! Skit i din bm och ring till någon sjukgymnast på din vårdcentral istället. Du kan ju få stödbälte om det skulle hjälpa eller tens-apparat. Dom kommer även med råd hur du ska röra dig för att belasta rätt. man ska t.ex. resa sig upp med båda benen i golvet samtidigt för så jämn belastning som möjligt. Sök på foglossning på nätet så hittar du säkert lite tips :) Tack! Detsamma:)

2011-04-15 @ 20:01:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0