Inte fått sprutan! Betalat för en som är gratis!

Idag har jag och Tindra vart på Bvc, när vi började prata om vilka sprutor hon ska ta så säger dom att "ja hon har hepatit B spruta med". Den har jag och Patrik valt till själv och fått betala 160:- för varje dos hon fått innan. Nu visade de sig att den ska vara gratis för folk med invarndrarbakrund, så vi har alltså fått betala över 300 kr på något som egentligen är gratis! Sämst. Sen frågade läkaren om hon fått tuberkulos sprutan också, och det svarade jag att det har jag inte hört talas om att hon skulle ha ens. Men det har tydligen tidigare sköterskor både i tenhult och på rosenlund "missat". Så den får hon ta till hösten istället. Känns ju kul att få veta att vi betalat för en som är gratis och att dom råkat "missa" en spruta som hon skulle ha! Jaja förutom de missarna så såg allt jätte bra ut, hon ligger lite över medel på längden och lite under på vikten, hon följer dock sina egna kurvor. Nu är hon 75,5 cm lång och väger 8890g. Tror det blir en smal och lång liten tjej av henne:) Man kan ju hoppas att hon får lite av sin pappas längd iallafall. (han är 195cm)
Måste bara tillägga att hennes nya bvc sköterska och läkaren som jobbar där är hur bra som helst! Känns skönt att äntligen fått några som lyssnar och ger råd istället för att prata bort allting.

När vi var klara på bvc så gick vi och handlade lite småsaker på willys sen tog vi en sväng upp till älsklingens jobb och hälsade på honom på lunchen, trevligt:) När vi kom hem så åt vi lite spaghetti och köttfärssås sen lagade vi ny mat. Det blev kokt potatis och ugnsgratinerad fisk :) Jag hade kunnat leva på fisk, det är ju hur gott som helst!
Vi har även hunnit med att rensa ur Tindras garderob, blev en ullared kasse full med försmå kläder. Hon växer så snabbt nu, går ju perioder. Under helgen så tänkte jag plocka upp alla säckar med Tindras minsta kläder så jag kan storlekssortera dom till nästa bebis. Har ju nästan allt klart till den nya tack vare Tindra:P Behövs bara en syskonvagn och en spjälsäng tror jag. (säkert nåt jag missat)
Någon som har en spjälsäng till salu?

Kommentarer
Postat av: Sofie

Konstigt att ni betalat 160kr för den. När de frågade oss var de bara 100 kr vi skulle fått betala för den isf :/

2011-04-14 @ 16:12:18
Postat av: Anonym

Okej va konstigt, dom kan ju inte ha olika pris för olika personer. Dom verkar vara lite snurriga på bvc.

2011-04-14 @ 17:11:18
Postat av: Rebekka

Du kan få låna våran spjälsäng.



Ang, sprutan - Leon har fått den gratis eftersom vi kanske ska åka till Estland (Johans mamma är därifrån). Verkar vara ganska lätt att snacka sig ur...

2011-04-16 @ 17:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0