11-02-15

Idag har Tindra vart lite gnällig, ena kindtanden har spruckit igenom så tror det är därför, kan ju inte vara så skönt. Stackars Busan :(  Positivt är iallfall att hon har ätit väldigt bra idag även om hon har ont. Idag fick hon kyckling med ris och sås som jag gjorde igår till henne. Det gillade hon verkligen.

Här hemma har jag inte gjort så mycket idag eftersom mina bihålor jävlas med mig igen, ringde vårdcentralen innan och fick en tid först på måndag. Hon trodde att det kunde vara någon slags allergi eftersom det har hållit på under så många år. Funderade på om det kunde vara mot Boss men hade problem långt innan han kom in i bilden så vet inte vad det kna vara. Jag får hoppas att dom kommer fram till något innan jag får sinnesbryt!

Just nu så sitter lillan på golvet och leker med sina leksaker, ska lägga in en bild. Idag har hon en söt jeanskjol på sig. Jag trodde aldrig att den skulle passa för den är storlek 62/68 men det gjorde den. Konstiga storlekar ibland med tanke på att hon har stl 80 på sina andra kläder. Jaja söt är hon iallafall, som alltid<3

Mat, har förberett fisk som jag ska slänga in i ugnen snart. Världens godaste och enklaste. Funkar med de mesta fisksorterna. Jag brukar använda mig av olika vita fiskar. Bara att lägga upp fisken i en form, smula kyckling och hönsbuljong, strö på persilja, dill och gräslök, lägga på några små smörklickar och sen mjöl över så det precis täcker fisken. Sen in i ugnen på 175 grader  i ca 20 min beroende på vad för fisk du använt och mängden. Det är bara att stciak ner en gaffel i fisken om man är osäker och känna om den är fast eller gelé. Till det tycker jag personligen att det är godast att servera pressad potatis och en stor skål sallad:) Gott. Hur man gör fisken har jag stulit från mamma:)

Idag hämtar älsklingen pappa honom från jobbet, hans pappa skulle köpa med sig semlor. Så det bli en fika när dom kommer:) Trevligt:)

Nu måste jag ta Tindra och sen slänga in fisken i ugnen.
Hej så länge!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hon är verkligen en liten sötnos!

2011-02-15 @ 17:48:25
Postat av: Mormor

Vilken söting, hon är bäst! Du också förstås:)

2011-02-15 @ 19:22:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0