Graviditet nr:2

  •  Första dagen for din senaste mens var 09-Oct-2010
  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 16-Jul-2011 (s tecken)
  •  Du är gravid i vecka 19+5 (läs mer).
  •  Bebisen väger c:a 283 gram. *
  •  Bebisen är c:a 21,8 cm från hjässa till fot. *
  •  Du har klarat av 49% av graviditeten.
  •  Du har 141 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 09-Oct-2010 till 06-Jan-2011
  •  Din andra trimester varar från 07-Jan-2011 till 07-Apr-2011
  •  Din tredje trimester varar från 08-Apr-2011 till 16-Jul-2011


    BliMamma gravidkalender

Kommentarer
Postat av: Frida (från lekis, remember ;) )

Haha och mitt BF är 16e JUNI, exakt en månad innan! Sedan har jag en känsla av att jag kommer gå över tiden, brukar ju vara vanligt bland förstföderskor. Gjorde du det med Tindra, förresten?

Jag går in i vecka 25 idag och på många ställen är det nu man går in i tredje trimestern fast från denna hemsidan är det inte förrän om typ 1 eller 2 veckor, fattar inget :P



Hoppas det är bra med dig (och att din migrän går över, stackare..) Kram!

2011-02-24 @ 12:59:17
Postat av: Emma

Okej hehe:) Hur känns det då? Jag gick över tiden 9 dagar med Tindra. Okej, det är så knäppt det där med hur dom räknar. T.o.m. min bm och dom på sjukhuset räknade olika. haha.



Tack:) Hoppas allt är bra med dig/er med:) Kram

2011-02-24 @ 13:08:32
Postat av: Frida

Känns jättebra nu, varit hemskt orolig fram till för några veckor sedan när vi gjorde ultraljud eftersom jag hade ett missfall i vecka 16 i våras, men nu har jag börjat slappna av och njuta lite, inte haft några större komplikationer ännu (föutom illamåendet och tröttheten i början), och det sparkas rejält därinne mest hela tiden tycker jag :P



Haha, kul att inte ens dom är lite synkade. Och när man läser på olika sidor är det alltid stor skillnad över hur mycket bebisen väger och hur lång den är. Nu är det typ 150 g skillnad på två olika sidor jag jämfört, rätt stört. Men jag läser mest på landstingets hemsida, känns som att den är mest pålitlig, vilken läser du? Kram

2011-02-25 @ 00:59:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0