Idag så ska vi på...

Idag så ska vi på middag hos älsklingen pappa och fru, det blir potatismos med ugnsgratinerad falukorv. Gott!
Igår blev det potatismos med fast då med typ en fläskkött och soya "gryta". Hur gott som helst och jätte enkelt. Så nu blir det potatismos flera dagar, men det kan jag leva med. Och på! haha.

Nu sitter jag coh kollar på American idol, fan va högre klass dom håller än svenska. Kan bero på att det finns några miljoner mer människor i Usa :P Dom hade typ 34miljoner folk som ringt in och röstat, det blir några Sverige. Tindra ligger på golvet på mitt täckte och leker med sina leksaker, Och gnäller lite. Och älsklingen ligger fortfarande och sover eftersom han va uppe tidigt imorse med ryggvärk. Snart ska jag väcka honom så ska vi göra iordning en rejäl frukost. Det finns inget godare än en jätte frukost på helgerna. Som gärna får ta halva morgonen.

Tänkte kolla här om det är någon har har barn med astmatiska besvär, Tindra har hostat varje dag sen hon föddes opch vi har provat någon flytande astamedicin och inhalationssprayer, Pulmicort(enkel och dubbel dos) och Airomir och nu har hon även fått Singulair som är ett granulat(pulver) som man blandar ut i typ fil och ger henne på kvällen. Just nu anvönder vi allt utom den flytande och än så länge så har vi inte sett någon skillnad. Pulmicorten har hon haft i flera månader utan resultat och Singulair har vi än så länge bara provat några veckor, även den utan resultat. Känns helt fel att proppa henne full med massa kemisk skit om de inte hjälper något alls.
Någon som varit med om likande och har något mer förslag?






Jag tänkte kolla om ni vill att jag ska skriva om något speciellt, säg bara till isåfall! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi har allt de till Kasper också..Tycker de fungerar i omgångar. Surt bara att han inte vill ha de å skriker som en stucken gris när man får tvångshålla honom..



Hoppas de kan komma på va de är för fel då för Tindra, känns ibland som många läkare är riktigt kassa.

2011-02-20 @ 11:18:36
URL: http://sandrasveningsson.blogg.se/
Postat av: Emma

Okej, va jobbigt. Det tär ju på psyket rätt bra.



Vi har tur att Tindra tycker det är kul med medicinen, hon andas djupt bara hon ser att vi plockar fram den :)



Går ni på barnmottagningen i hva med? Till mig sa läkaren att hon trodde att jag ljög om hostan för att Tindra inte hostade under det 15 min långa besöket! Hon hostade dock i väntrummet innan vi gick in. Tror dom att jag skulle lägga energi på dom om hon inte hostade?!

2011-02-21 @ 08:51:46
Postat av: Anonym

Aaa va skönt :) Kasper är helt galen å råstark så de är som ett gympapass efter att man gett han sin medicin =P



ja vi går med i hva. med Kasper ha vi inte haft några prob me läkarna osv därimot när vi varit där med sebbe. han ha haft kräkningar till å från 1 år å de ha reagerat först nu, blir så jävla lack.

ööööööh vadå ljuga? haha tror dom att man tycker de är kul att åka till läkaren me sina barn elelr?? vilken idiot!!

2011-02-21 @ 10:08:49
URL: http://sandrasveningsson.blogg.se/
Postat av: Emma

aaa. Okej jobbigt! :P



Okej, va knäppa dom är! Vet ni vad det är för fel på Sebbe än då? Jag tycker dom är lite halvdryga där. Känns inte som dom tar något på allvar. Uppenbarligen så tror dom det. Som att man inte har bättre saker för sig än att åka tvärs över stan och bli bemött av något jävla as. Bara för skojskull! haha

2011-02-21 @ 15:35:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0