Nya tapeter snart då..

Vaknade av att det ringde, bygginvest som skulle skicka hit en målare vid elva så man kan få kolla på nya tapeter till vardagsrummet och sovrummet:) Just nu är det gula i sovrummet med något skumt mönster på, och i vardagsrummet så är det typ gråbeigebrunflammigt blää! Ska bli jätte skönt att få nya tapeter, det gör så mycket på hur lägenheten känns. Fick höra när vi flyttade in att det skulle ta 3 månader innan dom kunde få det omtapetserat, men nu har det bara gått 3 veckor:) Underbart att det gick så snabbt.

När målarna har vart här så blir det en långpromenad med Tindra och Bosskillen, ska bli skönt. Har börjat med att gå minst en timme varje dag, man känner sig mycket piggare och fräschare. Vill ju inte väga mer den här graviditeten än förra. Såg på facebooks gravkontroll från IF att man borde gått upp ungefär 3-6 kilo nu i vecka 18. Har dock inte vägt mig än men kollade upp hur jag gick upp under förra graviditeten och då hade jag gått upp 3,3 kilo i vecka 30, och sen gick jag ytterligare upp 7,7 kilo fram till vecka 42. Så 10 kilo allt som allt. Kändes lagom.

Igår kväll när jag la mig så kände jag hur bebisen rörde på sig, innan har det vart mer som fladdrande men nu kände man mer tydligt<3 Så mysigt. Men jag som så klart inte tänkte på att jag är gravid undrade vem de va som petade mig i magen tills jag kom på att det var bebisen som rörde sig hahaha! Smart!

Ska lägga upp lite bilder senare:) Måste byta på lillan nu och klä på henne, hon sitter i pyjamas eftersom lillprinsessan sov tills halv nio idag. Underbart! Har beställt ett sånt barn till:)

Pusshej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0