Onsdag kväll...

Igår blev det inget skrivet av den enkla anldeningen att jag helt enkelt inte kom på något att skriva.
Här kommer iallafall lite om gårdagen.

Vi gick upp vid 7 igår, så tidigt är det inte ofta Tindra vaknar annars. Men det händer ibland. Det blev det frukost på. Under största delen av förmiddagen så lekte hon på mitt täckte på golvet. Där somnade hon även en stund. Till lunch så fick hon korvstroganoff och ris, hemlagat så klart. Efter maten så kom mamma/mormor och hälsade på. Tindra blir överlycklig så fort hon ser henne, bara viftar med hela kroppen och ger sin mormor världens störta léende. Här kommer en bild på dom, dock från i julas.


Under eftermiddagen när jag skulle laga mat så fick jag helt stopp på idéer, kollade varenda receptsida för inspiration. Men nej, inget intresserade mig eller så hade vi inte grejerna hemma. Bestämmt va ju att det skulle bli något med kycklingfilé. Till slut så blev det gräddstuvad kycklingpytt. Typ Pyttipanna fast med kyckling, potatis, morot, vitlök och lök. Det blev super gott och är så enkelt att göra. Det var faktist första gången jag gjorde det och fler gånger kommer det att bli:)

Som ni kanske förstår så blev det kycklingpytt för till hela familjen till middag. Tindra gillade det med:)
För några veckor sen så började vi ge Tindra samma mat som vi äter. Det uppskattade hon:)

Vid kl 7 så la mamma Tindra efter en flaska välling. Jag mamma och älsklingen satt och tjötade en stund sen åkte mamma hem och vi kollade på Mästerkocken. Fan va hungrig man blir av att se på matlagningsprogram:) Efter det så gick vi och la oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0