Grattis älskling!

Igår så fyllde min älskling år. Han fyllde inte jämnt men endå en födelsedag ;)
Jag bjöd in hans mamma, pappa, bröder och min mamma. Han visste ingenting.
När han var på jobbet så passade jag på att göra en smörgåstårta till kalaset, det blev en med fisk och skaldjur eftersom hans älskar det. Jag gjorde även en marängtårta med hemgjord vaniljkräm med vaniljstång i (krämen fixade mamma), blåbär, banan m.m.




.
Ett av lagrena bestod av en röra med kallrökt lax.


Innan garneringen kommit på.


Lite sallad är alltid gått att ha på:)


Slutresultatet, den blev inte riktigt som jag hade planerat men är helt klart nöjd med resultatet!


Tårtan bestod av fyra bottnar som min kära mor hade fixat åt mig. Tack mamma :)
Jag gjorde tre olika röror att ha imellan och en som jag hade på topp och runt om.
Första lagret bestod av: Creme cheese, creme fraiche, kräftstjärtar, färsk dill, pressad citron och salt och vitpeppar.
Andra lagret bestod av: Kallrökt lax, creme fraiche, majonäs, citron, salt och vitpeppar.
Tredje lagret bestod av: Kokta hackade ägg, färsk dill, kaviar, creme fraiche och majonäs.
Uppe på och runt den så hade jag bara blandat creme fraiche, majonäs och salt.
Garnering: Jag började med att lägga på ett lager isbergssallad uppe på och gurkskivor på sidorna. På salladen så la jag ut skivade kokta ägg så det täckte hela ytan. Sedan la jag på ett rikligt lager med räkor och kräftstjärtar. Jag la även dit några vridna citron skivor, körsbärstomater och några små kvistar med färsk dill.
Nu hoppas jag inte att jag har missat något.
Är det något du undrar över eller bara vill ha ett detaljerat recept så skriv bara en kommentar! :)
Kan även komma med förslag på andra fyllningar och gareneringar :)


Såhär fin var Tindra på pappas födelsedag <3


Kommentarer
Postat av: mostermia

Prinsessa :)

2011-03-19 @ 06:58:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0