Graviditeten med Tindra<3

V 34+0

Namn:
Emma
Graviditetssymtom: Mådde illa utan att förstå varför :P
Positivt gravtest i vecka: 4-5
Vilka jag berättade först för: Patrik var med när jag gjorde de, sen berättade vi för våra föräldrar.
Min barnmorska heter: Gjördis
Vikt vid inskrivningen: 69,6 kg
Mat jag var tvungen att ha: Gröna bananer, stenhårda päron och massa grönsaker.
Mat jag absolut inte kunde äta: Flötig mat, fick kväljningar av att se en mc donalds.
Illamåendet började: Jag tror de var runt vecka 3-4
Och slutade: vecka 17-18
Mina första mammakläder: Ett linne från ullared och ett par svarta mjukisbyxor från hm.
Barnvagn, barnsäng och bilbarnstol: Barnvagn fick vi av min morbror och hans fru, barnsäng fick jag av min handledare på min praktik på ikea, bilbarnstol köpte vi en ny.
Då kände jag bebis för första gången: Det var nog runt vecka 18.
kände jag första sparken: 20-22
Då kände pappa första sparken: Ingen aning men kanske runt vecka 23.
Vi trodde att bebisen i magen var: en tjej.
Namn vi funderade på: Flick: Tindra, Felicia. Pojk: Liam, Philip och Felix.
Grejer som hände med min kropp: Magen växte, gick bara upp 10 kilo så de mesta satt vell bara där :P 
Så motionerade jag:
 Tog promenader med Boss.
Värsta graviditetsminne: Att känna mig galet bakfull konstant i nästan 15 veckor.
Bästa graviditetsminne: Att känns bebisen sparka:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0